fredag 9 maj 2014

Något fint på väggarna

Mina favorittavlor hemma är tre modeskisser som jag har ramat in. Jag hittade de här tre på ett antikvariat i Lund och blev störtförälskad. De är väldigt snygga, men de har också en historia bakom sig, och det är det som är det härliga med dem. Det som är lite roligt är att när jag köpte de här tre skisserna, så fick jag även med beskrivning av de olika plaggen, då det sitter små siffror vid varje modeskiss. Jag vet inte vilket modehus de här är framtagna till, men jag vet att de är franska, då de olika skisserna har en beskrivning på just det språket. Även om min skolfranska blir sämre och sämre för varje år, så förstår jag ändå delar av det som står på dem och det är väldigt roligt. Men viktigast av allt är att när jag går förbi de här tavlorna i min hall varje morgon, då blir jag glad, för jag tycker verkligen att de är väldigt fina.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar