lördag 17 maj 2014

Mitt gardinproblem och hur jag löste det

När jag för två och ett halvt år sedan flyttade in i vår lägenhet tillsammans med min pojkvän, så var allt så bra, lägenheten är väldigt fin och vi trivs jättebra. Men, vi hade svårt att fixa gardiner i köket, då det inte gick att få upp en gardinstång, för då skulle köksluckan inte gå att öppna helt. Lite dåligt planerat, men det är också det ända i lägenheten. Jag fick fundera i några månader men helt plötsligt slog det mig, att det var ju väldigt enkelt egentligen, men användningsområdet för gardinupphängning brukar inte vara med detta. Svaret var nämligen: kardborrband och en egensydd gardin. När väl denna idé uppstod så åkte jag och pojkvännen snabbt och köpte ett tyg som vi tyckte var fint, då vi desperat ville få in lite färg i köket. Därefter gick jag till en syshop och köpte kardborrband och i samma veva även vadd till grytvantar. Sedan var det bara att mäta till hur lång och bred gardinen skulle vara och klippa till kardborrbandet. Därefter började jag att sy, och det gick snabbt och därefter så spikade jag upp kardborrbandet med några små tavelspikar och sedan var det bara att kardborra fast gardinen. Det som är så himla skönt med detta är också att när man behöver tvätta, så är det bara att dra av gardinen och sedan sätta fast den, det går snabbt och är väldigt smidigt. Så det höjde verkligen köket. Sen var jag tvungen att passa på att sy en grytvante och två bordslöpare i samma tyg, då jag hade lite över. Jag blev verkligen nöjd!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar