fredag 16 maj 2014

Fredag förmiddag

Idag ska jag till polisen för att äntligen fixa ett nytt legg. Mitt gamla går ut nu i sommar och jag har längtat efter att få göra ett nytt, då mitt gamla är en riktig katastrof. Jag ser ut som en naken pojke med fett hår. Jag skojar inte, utan det blev verkligen så. Det har resulterat i att varje gång jag ska hämta ut ett paket, köpa något med artonårsgräns eller på något annat sätt legitimera mig, så har alltid kontrollanterna varit väldigt misstänksamma och flera gånger frågat om det är ett gammalt fotot. Så ja, det har varit ganska så pinsamt. Jag har lärt mig av mina misstag och därför kommer jag denna gång inte att:

1. Ha en axelbandslös klänning. Detta resulterade i att jag ser naken ut på mitt foto på legget, ett misstag som inte är särskilt roligt. 

2. Kolla håret innan jag blir fotograferad. På förra fotot var det väldigt varmt, mitt hår höll på att växa ut från en asymmetrisk frisyr och det blev inget bra. Jag hade en bit av luggen som låg i  pannan och i och med värmen så ser hela håret väldigt fettigt och äckligt ut, helt enkelt inte vackert.

3. Sminka mig. Jag är dessutom näst intill osminkad på fotot, vilket gör att jag ser ut som en annan människa och på grund av det dåliga fotot och frisyren nästan som en kille, vilket skiljer sig lite från min framtoning. Så jag får krigsmåla mig med läppstift och maskara innan jag går dit.

Följer jag alla steg idag, så kommer det resultera i ett bättre foto än förra gången, för det kan inte bli värre. För man vet att ett legg är dåligt, när ens mamma skrattar när hon får se det. Men denna gång ska jag ta revansch! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar